kaip veikia hibridinis automobilis?

E-Tech full hybrid - how does it work - Renault
E-TECH hibridinės technologijos veikimo principas
RENAULT nusprendė naudoti dviejų tipų technologijas: E-TECH FULL HYBRID – automobiliams, kurių nereikia jungti į elektros tinklą, ir E-TECH PLUG-IN HYBRID – iš tinklo įkraunamiems automobiliams. Abiem atvejais siūlomi ekologiški ir ekonomiški automobiliai, kuriuose dera malonumas vairuoti ir paprastumas.

Jie veikia panašiai, tik skiriasi 3 aspektais:
  • akumuliatoriaus dydis – kartu ir 100 % elektriniu režimu nuvažiuojamas atstumas;
  • E-TECH PLUG-IN HYBRID automobilius galima įkrauti iš elektros tinklo;
  • įkraunamuose hibridiniuose automobiliuose elektrifikuota galinė ašis.

mūsų hibridiniai jėgos agregatai

Šie automobiliai dar vadinami nuosekliaisiais / lygiagrečiaisiais hibridais, nes juos galima naudoti kaip 100 % elektrinius, hibridinius (elektrinis ir vidaus degimo variklis) arba vien su vidaus degimo varikliu.
du elektriniai varikliai
Abiejose technologijose naudojami du elektriniai varikliai (generatorius-starteris ir traukos variklis) bei vidaus degimo variklis, užtikrinantis optimalų veikimą. PLUG-IN HYBRID technologija turi papildomą elektros variklį galiniai ašiai, užtikrinantį dar patogesnį ir dinamiškesnį vairavimą.
našumą užtikrinanti technologija
Automobilyje integruotos naujoviškos technologijos, tokios kaip išmanioji pavarų dėžė, energijos valdymo sistema ir rekuperacinis stabdymas, leidžia pagal poreikį perjungti skirtingus jėgos agregatus arba naudoti juos vienu metu. Taigi hibridinės transporto priemonės veikimas ir sąnaudos optimizuojamos taip, kad būtų pasiektas maksimalus našumas.
dinamiškas įsibėgėjimas
E-TECH jėgos agregatai pasižymi galinga akceleracija, dinamišku įsibėgėjimu, mažesniu išmetamo CO2 kiekiu ir mažesnėmis degalų sąnaudomis.
FULL HYBRID variklis
FULL HYBRID transporto priemonių nereikia prijungti prie elektros tinklo. Jų akumuliatorius automatiškai įkraunamas važiuojant – taip optimizuojamos degalų sąnaudos ir palengvėja kasdienybė.
PLUG-IN HYBRID variklis
Mūsų PLUG-IN HYBRID transporto priemonėse naudojama technologija panaši į FULL HYBRID modelių technologiją. Esminiai skirtumai – didesnė akumuliatoriaus talpa, galimybė įkrauti iš elektros lizdo (todėl ir vartojamas terminas PLUG-IN) ir papildomas antrinis elektrinis variklis.

pavaros režimai

Transporto priemonę varo hibridinis variklis, susidedantis iš 2 pagrindinių traukos variklių, kurie veikia pakaitomis arba vienu metu. Susipažinkite su įvairiais pavaros režimais:
elektrinė pavara
Užvedus automobilį ratus suka tik elektros variklis, todėl degalai nenaudojami. Iš pradžių važiuojama tyliai; naudojant vien elektros energiją galima pasiekti 130 km/val. greitį ir važiuoti iki 5 minučių, priklausomai nuo vairavimo stiliaus ir automobilio modelio*.

* AUSTRAL E-TECH FULL HYBRID 200 AG
hibridinė pavara
Šiuo režimu transporto priemonė vienu metu varoma dviejų jėgos agregatų.

Tam, kad važiavimas būtų dinamiškas ir našus, benzininis variklis padeda elektriniam varikliui. Abu varikliai veikia kartu, kad padidintų automobilio galią. Tai vadinama lygiagrečiuoju hibridiniu veikimu.

Kai kuriais atvejais, kai akumuliatoriaus įkrovos lygis yra žemas, abu varikliai veikia vienu metu, tačiau ratus varo tik elektrinis variklis. Tokiu atveju elektroninis valdymas įjungia vidaus degimo variklį, kad optimizuotų bendrąsias sąnaudas ir įkrautų akumuliatorių. Tai vadinama nuosekliuoju hibridiniu veikimu.
vidaus degimo variklio pavara
Kai veikia tik vidaus degimo variklis, jis naudojamas optimaliu sūkių skaičiumi automobilio ratams varyti ir akumuliatoriui įkrauti. Optimizuojamos bendros transporto priemonės sąnaudos, o papildoma energija kaupiama, kad būtų galima atnaujinti važiavimą elektra.
E Drive
Sumažinkite degalų sąnaudas naudodami funkciją E DRIVE. Ši funkcija vidaus degimo variklį naudoja kaip generatorių, kad būtų pasiektas kuo didesnis energijos naudojimo efektyvumas.
pavaros režimų perjungimas
Vienas pavaros režimas perjungiamas į kitą dviem būdais:
  • automatiškai, naudojant automobilyje įdiegtą elektroninę valdymo sistemą. Ši sistema analizuoja akumuliatoriaus įkrovos lygį, greitėjimo poreikį bei kelio tipą ir atitinkamai parenka tokį pavaros režimą, kuris padeda optimizuoti transporto priemonės veikimą;
  • rankiniu būdu – tik įkraunamuose hibridiniuose automobiliuose, pasirenkant važiuoti 100 % elektriniu režimu.
priekinių varančiųjų ratų režimo perjungimas į galinių varančiųjų ratų režimą
Mūsų PLUG-IN HYBRID pavara turi galinį variklį ir gali veikti priekinių, galinių arba visų keturių varančiųjų ratų režimu. Priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo (ECO, SPORT, NORMAL) ir pavaros tipo, automobilis automatiškai parenka idealų galinių ir priekinių varančiųjų ratų derinį, kad būtų užtikrintas komfortas ir energijos naudojimo efektyvumas.

įkrovimo valdymas

E-Tech full hybrid - battery  - Renault
FULL HYBRID automobilių akumuliatorius
Akumuliatorius įkraunamas tik važiuojant, naudojant kinetinę energiją. Paprastų hibridinių automobilių nereikia prijungti prie elektros tinklo, nes jie turi sistemą, leidžiančią regeneruoti energiją automobilį stabdant arba jam lėtėjant. To pakanka, kad įsikrautų akumuliatorius. Veikiant vidaus degimo variklio pavarai, akumuliatorių įkrauna variklis.
E-Tech plug-in hybrid - battery - Renault
PLUG-IN HYBRID automobilių akumuliatorius
Akumuliatorius daugiausia įkraunamas prijungus transporto priemonę prie elektros tinklo, taip pat važiuojant (apie 10 % galimo įkrovimo). Įkraunamos hibridinės transporto priemonės turi jungtį, per kurią galima iki galo įkrauti akumuliatorių.

Renault E-Tech full hybrid ir E-Tech plug-in hybrid automobilių asortimentas

E-Tech full hybrid - Renault
E-Tech full hybrid
Automobiliai turi 2 kintamosios srovės starterius, elektrinį variklį ir vidaus degimo variklį; įkraunami važiuojant, todėl iki 80 % laiko galima važiuoti 100 % elektriniu režimu (WLTP miesto ciklas).
E-Tech plug-in hybrid - Renault
E-Tech plug-in hybrid
Automobiliai turi vidaus degimo variklį ir 2 elektrinius variklius; akumuliatorių galima įkrauti iš elektros tinklo, todėl mišriomis sąlygomis 100 % elektriniu režimu galima nuvažiuoti iki 100 km (WLTP ciklas, atitinkantis skirtingų tipų kelius).

Jūsų klausimai apie hibridinių automobilių eksploataciją

KAIP KEIČIAMAS JĖGOS AGREGATO TIPAS?
Elektrinę, hibridinę ar vidaus degimo pavarą automobilyje automatiškai parenka automobilio elektroninė sistema. Ji užtikrina optimalų našumo ir degalų sąnaudų balansą, atsižvelgdama į tris kriterijus:
  • akceleratoriaus pedalo spaudimo jėga;
  • vietovės, per kurią važiuojama, reljefas;
  • akumuliatoriaus įkrovos lygis.
Paprastai paleidus hibridinį automobilį, stabiliai važiuojant ir normaliai įsibėgėjant naudojamas elektrinis variklis. Jei stipriau paspaudus akceleratoriaus pedalą dėl vietovės ypatumų reikia daugiau galios (pavyzdžiui, kylant į stačią įkalnę) arba jei akumuliatoriaus įkrovos neužtenka, automobilis pereina prie vidaus degimo variklio režimo. Priklausomai nuo situacijos vidaus degimo variklis arba padeda elektriniam varikliui (hibridinė pavara), arba visiškai jį pakeičia (vidaus degimo pavara).
AR HIBRIDINIS AUTOMOBILIS GALI VAŽIUOTI BE BENZINO?
Ne, negali.
Hibridinis automobilis gali važiuoti išsikrovus traukos akumuliatoriui, naudodamas vidaus degimo variklį. Atvirkštiniu atveju hibridinė ir elektrinė pavaros kaitaliojamos su vidaus degimo variklio pavara, tačiau negali jos visiškai pakeisti. Jei hibridiniame automobilyje benzinas baiginėjasi, kitos pavaros gali trumpam padėti, tačiau tik tol, kol degalai visiškai baigsis.
KIEK LAIKO TARNAUJA HIBRIDINIO AUTOMOBILIO AKUMULIATORIUS?
Elektrinis akumuliatorius nenaudojamas nuolat, nes automobilis varomas ir vidaus degimo variklio. Todėl akumuliatorius susidėvi palaipsniui ir jo talpa mažėja minimaliai, todėl tai neturi reikšmingos įtakos variklio darbui.
Be to, jei akumuliatorius saugomas nuo ekstremalių temperatūrų, ypač nuo žemų, jis gali tarnauti visą hibridinio automobilio eksploatavimo laiką.
Renault hibridinio automobilio traukos akumuliatoriui taikoma 8 metų arba 160 000 km garantija.

sužinoti daugiau