Atraskite RENAULT

RENAULT Istorija

SpausdintiSiųsti
Louis Renault (Luji Reno) (1877-1944)

Luji Reno (Louis Renault) gimė 1877 m. vasarį tipiškoje Paryžiaus buržuazijos šeimoje. Jis buvo jauniausias iš penkių vaikų – be jo šeimoje augo dar dvi seserys ir du broliai. Jo tėvas Alfredas, sąžiningas verslininkas, kapitalą susikrovė iš prekybos audiniais ir spraudėmis. Jo motinai Luizai – turtingo krautuvininko dukteriai –  rūpėjo menas ir pramogos. Luji buvo išpaikintas vaikas. Nuo mažumės jį traukė viskas, kas buvo nors kiek susiję su mechanika, įskaitant variklius ir elektros energiją – jis augo didžiosios pažangos laikotarpiu. Reno šeima turėjo dar vieną namą netoli Paryžiaus, Bijankūre (Billancourt), kur sode stovinčioje pašiūrėje jaunasis Luji įkūrė pirmąsias savo dirbtuves. Mokslas nebuvo stiprioji  jo pusė, tačiau jaunuolis turėjo dvi gyvenime nepaprastai svarbias savybes – intuiciją ir nagingas rankas. Jis buvo talentingas mechanikas ir svajojo sukurti savo automobilį.

Vieno žinomiausio pasaulyje automobilių gamintojo RENAULT istorija prasidėjo … Bijankūro pašiūrėje. 1968 m. spalio 1 d. pasaulį išvydo pirmasis Luji Reno sukonstruotas  automobilis.
1899 m.

Po metų, dvidešimt vienerių Luji su vyresniuoju savo broliu Marseliu įkūrė šeimos įmonę „Les Frères Renault“ (Broliai Reno). Bijankūre buvo pradėtos rinkti išdidžiai automobiliais vadinamos dvivietės karietos su vieno cilindro varikliu „De Dion Bouton“ ir pačių sukurta pavarų dėže (patentuotu RENAULT išradimu).
1906 m.

1906 metais Paryžiaus gatvėse važinėjo jau 250 automobilių RENAULT su atidengiamu stogu (Landaulet), pavadintų „Deux pattes“. Galingas 2 cilindrų variklis leido automobiliui įsibėgėti iki „kvapą gniaužiančio“ 35 km/val. greičio.
1917 m.

Pirmojo pasaulinio karo metais gamykla Bijankūre užėmė jau 14 hektarų ploto ir joje dirbo daugiau nei 4 000 darbuotojų. Tuo metu joje buvo gaminama  karo reikmėms pritaikyta produkcija. Kompanija RENAULT buvo pagrindinis sunkvežimių, artilerijos vilkikų, lėktuvų variklių ir tankų tiekėjas sąjungininkams. 1917 m. karo laukuose pasirodė lengvasis tankas  M1917FT. Ši technikos sensacija svėrė tik 7 tonas, turėjo sukiojamą 37 mm kalibro patranką ir galėjo važiuoti 8 km / val. greičiu.
1922 m.

Po karo, 1922 m.  kompanija buvo pertvarkyta į akcinę bendrovę. „Imperatorius Bijankūras“  užėmė didžiąją lengvųjų sunkvežimių gamybos rinkos dalį. Tuo tarpu, automobiliai su RENAULT ženklu ant variklio gaubto ne kartą užėmė pirmąsias vietas Monte Karlo lenktynėse. Tai jiems pavyko padaryti 1925 ir 1935 metais. Tuo metu rinkoje pasirodė nebrangus Renault Primaquatre 11CV ir prabangūs modeliai Vivasix, Monastella ir rodsteris Vivasport su 3 l darbinio tūrio varikliu.
1944 m.

Beveik keturiasdešimties metų klestėjimo laikotarpį nutraukė Antrasis pasaulinis karas. 45 000 gamyklos darbuotojų pateko į okupantų rankas. Per sąjungininkų antskrydžius gamykla buvo sugriauta ir 1944 m. ji buvo uždaryta.
1945 m.

1945 m. sausio 16 d.  generolo De Golio sprendimu buvo įkurta Vykdomoji RENAULT gamyklų nacionalizavimo taryba (Régie Nationale des Usines  Renault). Tik po dvejų metų Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytas per karą sukurto automobilio Renault 4CV – mažo ketverių durų sedano su užpakalyje įtaisytu 747 cm3 dabinio tūrio varikliu ir trijų pavarų dėže – prototipas. Dėl nedidelės savo kainos šis automobilis  tapo neįtikėtinai populiarus ( iki 1961 m. buvo pagaminta 1 105 000 šių automobilių).
1961 m.

1961 m. pradėtas gaminti automobilis Renault 4, tapęs pirmuoju Bijankūre pagamintu priekiniais ratais varomu automobiliu. Dėl komfortiškos pakabos ir talpios bagažinės jis buvo graibstomas ūkininkų ir smulkiojo verslo atstovų. Buvo galima įsigyti ir kitų šio automobilio variantų – pikapą, furgoną, sedaną ir kabrioletą, kurį pamėgo jaunimas. iki 1989 m. pabaigos buvo pagaminta  8 000 000 Renault 4 ir naujosios jo versijos Renault 6 automobilių.
1965 m. 

Keletą metų kompanija RENAULT gamino nebrangius automobilius su negalingais varikliais. Tik 1965 m. kovą Ženevos automobilių parodoje buvo pristatytas automobilio Renault 16 universalo kėbulu, su 1,5 l darbinio tūrio varikliu, prototipas. Šis šiuolaikiškas automobilis, dabartinių tipinių šeimos automobilių protėvis, buvo tituluotas 1966 m. „Metų automobiliu“.
1972 m.

1972 m. sausį buvo pristatytas dar vienas naujo asortimento modelis – Renault 5. Pasauliui stovint ant naftos krizė slenksčio, automobilis Renault 5 pataikė tiesiai į dešimtuką. Triduriame automobilyje patogiai tilpo 4 žmonės, o sulanksčius užpakalinę sėdynę, bagažinės tūris nuo 215 l padidėdavo iki 900 l. Po 10 automobilio gamybos metų pasirodė kroviniams vežti pritaikytas variantas Express ir Renault 5 variantas penkiaduriu kėbulu.
1980 m.

Aštuoniasdešimtųjų pradžioje buvo pradėti gaminti vidutinio dydžio automobiliai Renault 19 ir Renault 11, visureigis Rodeo ir krovininiai komerciniai automobiliai Trafic ir Master.
1984 m. 

Nauji modeliai Renault 25 ir šeimyninis Espace – pirmasis vienatūris Europoje, rinkai pristatytas 1984 m. pradžioje, padėjo sustiprinti kompanijos finansinę padėtį. 
1989 m. 

Oficialus „aštuoniasdešimtųjų hito“, automobilio Renault 19 pristatymas, įvykęs 1989 m. rugsėjį, sutapo su kompanijos pertvarkymu, naujų technologijų, kokybės standartų diegimu ir kompanijos RENAULT grįžimu į Formulę 1.
1990 m.

Kitais metais automobilis Renault 19 Vokietijos importuojamų automobilių klasifikacijoje užėmė pirmąją vietą. 1990 m. rinkai pristatytas automobilis Clio taip pat sulaukė didelės sėkmės – jis tapo 1991 m. „Metų automobiliu“. Tuo pat metu pradėta pakeisto automobilio Espace gamyba (nuo 1984 m. Rmorantine esančioje „Matra“ gamykloje pagaminta 200 000 šių automobilių).
1997 m. 

1997 m. koncerne RENAULT dirbo 141 000 darbuotojų, daugiau nei 100 šalių visame pasaulyje buvo parduota 1 800 000 automobilių. Vien tik Europoje buvo parduota 1 500 000 automobilių, o tai yra 10,1% naujų automobilių rinkos. 1994 m. kompanijos RENAULT akcijomis imta  prekiauti akcijų fondų biržoje ir šiuo metu tik 46% jų priklauso valstybei. 1997 m. automobilis Megane Scenic buvo išrinktas pasaulio „Metų automobiliu“.
1999 m.

NISSAN - RENAULT aljansas ėmė kontroliuoti Rumunijos automobilių gamyklą DACIA. Iš esmės atnaujinus automobilių DACIA pardavimo tinklą ir gamyklą Pitešti mieste, kompanija RENAULT patikėjo naujajam savo partneriui besivystančioms rinkoms skirto „automobilio už 5000 eurų“ gamybą.
2001 m.

Kompanija RENAULT įsigijo Benetton lenktynių komandą. Tai buvo pirmasis žingsnis grįžtant į Formulę 1 po savo vėliava.
2005 m.

RENAULT komanda – dukart Formulės 1 pasaulio  čempionė.
2006 m. 

2006 m. vasario 9 d. kompanijos RENAULT prezidentas Carlos Ghosn paskelbė strateginį planą „Renault Contrat 2009", kurio tikslas buvo pasiekti kad kompanija RENAULT taptų pelningiausiu Europoje lengvųjų automobilių gamintoju. Įgyvendindama šį projektą, kompanija RENAULT įsipareigojo įvykdyti 3 pagrindines užduotis: 1. 2007 m. pradedamas gaminti automobilis Renault Laguna turi tapti vienu iš trijų geriausių automobilių savo segmente tiek kokybės, tiek ir aptarnavimo požiūriu; 2. 2009 m. veiklos pelno marža turi pasiekti 6%; 3. 2009 m. automobilių pardavimas lyginant su 2005 m. turi išaugti 800 000 automobilių.
RENAULT komanda – dukart Formulės 1 pasaulio  čempionė.
2007 m.

Lipos mėnesį ima veikti padalinys „ Renault Technologie Roumanie“.

Gruodžio mėnesį kompanija RENAULT tampa strateginiu įmonės AvtoVAZ partneriu. Ši, bendradarbiavimu ir patirties mainais automobilių technologijų srityje pagrįsta partnerystė padėjo paspartinti įmonės AvtoVAZ plėtrą, atnaujinti ir išplėsti automobilių asortimentą, išplėtoti Lada prekių ženklą.
2008 m.

100% RENAULT gamyklų įgijo ISO 14001 sertifikatą.

Liepą kompanijos RENAULT ir TomTom praneša apie strateginio bendradarbiavimo gaminant kompleksinius navigacijos įrenginius, kainuosiančius apie 500 eurų, pradžią.

Spalį kompanijos RENAULT ir EDF praneša pasirašiusios susitarimą, duosiantį pradžią gigantiškam į aplinką teršalų neišskiriančių transporto priemonių kūrimo projektui.

Spalį Patrick Pélata paskirtas vykdomuoju direktoriumi (Chief Operating Officer – COO), atsakingu už kompanijos veiklos klausimus.
2009 m.

Gegužę Carlos Ghosn tampa valdybos pirmininku ir paskiriamas generaliniu kompanijos RENAULT direktoriumi.

Rugsėjį  Frankfurto automobilių parodoje kompanija RENAULT pristato 4 automobilius, kurie vėliau tapo elektriniais RENAULT gaminamais automobiliais: Kangoo Z.E., Fluence Z.E. ir koncepcinius automobilius   Zoe Z.E. ir Twizy Z.E. Be to, kompanija RENAULT pristatė naują kompanijos devizą „Drive The Change“ (Kelias į pokyčius). Šis naujasis devizas atspindi kompanijos filosofiją ir vertybes, išreiškia kompanijos RENAULT – inovatyvaus ir besirūpinančio žmonėmis gamintojo – siekius.
2010 m.

Kompanija RENAULT tapo pirmuoju automobilių gamintoju, turinčiu savo televizijos kanalą – „Renault TV“. „Renault TV“ – interneto svetainė, pristatanti gamintojo produkciją: teikianti informaciją apie naujausius modelius ir siūlančia pramogines programas kiekvienam žiūrovui.

NISSAN - RENAULT aljansas Chenai (Indijoje) atidaro pirmąją automobilių gamyklą. Tai – pirmoji bendra NISSAN - RENAULT aljanso gamykla, galinti pagaminti 400 000 automobilių, kurioje dirba  1 500 darbuotojų. Įskaitant gamyklos Chenai tiekėjus, iš viso regione buvo sukurta 6 000 darbo vietų.

NISSAN - RENAULT aljansas ir bendrovė Daimler pradėjo platų strateginį bendradarbiavimą kuriant naujas automobilių  Smart Fortwo ir Renault Twingo kartas, taip pat ir elektrines jų versijas bei didinant automobilių  Smart Fortwo ir Renault Twingo modelių skaičių. Ateityje bus plėtojami bendri jėgos agregatų, lengvųjų ir komercinių automobilių kūrimo projektai.

Kompanija RENAULT atidarė techninį centrą Titu (Rumunijoje). Tai – trečiasis kompanijos mokslinių tyrimų centras, papildęs Aubevoye ir Lardy centrų Prancūzijoje gretas. Pagrindinė jo užduotis yra tobulinti ant platformos B0 (automobilio Dacia Logan platformos) sukonstruotus automobilius ir jų mechaninius elementus.
2011 m. 

Kompanija RENAULT pradeda naujojo automobilio Trafic  modelio gamybą Prancūzijoje ir investuoja 230 milijonų eurų į Sandouville gamyklos įrenginius. Anksčiau automobiliai Trafic buvo gaminami Ispanijoje ir Didžiojoje Britanijoje. Sandouville gamykloje pagamintas naujasis automobilis Trafic  pasirodė rinkoje 2014 m.  Ši strateginė investicija suteikė kompanijai galimybę Prancūzijoje gaminti 100% Europos rinkai skirtų savo komercinių automobilių.
2012 m. 

RENAULT - NISSAN aljanso generalinis direktorius Carlos Ghosn atidarė RENAULT - NISSAN gamyklą Tanžere. Į naująją gamykla  investuota 1 milijardas eurų. Maksimali gamybos apimtis – 400 000 automobilių per metus – prisidės prie gamintojų sėkmės ir padės išlaikyti ją visame pasaulyje. Ši gamykla yra didžiausia į pietus nuo Viduržemio jūros. Joje 2015 m. dirbs jau 6 000 darbuotojų. Ši pramonės gamykla pradėjo gaminti naujus Entry modelius – šeimos automobilį Lodgy ir keleivinį-krovininį automobilį Dokker. 

RENAULT - NISSAN aljansas ir kompanija Russian Technologies užbaigia derybas dėl partnerystės susitarimo su  įmone AvtoVAZ. Šio susitarimo tikslas yra pagreitinti produkcijos diegimą Rusijos rinkoje ir perduoti technologijas didžiausiam Rusijos lengvųjų automobilių gamintojui įmonei AvtoVAZ. RENAULT - NISSAN aljansas tampa daugiausia akcijų turinčiu naujosios kompanijos Aljanso Rostec Auto BV akcininku, nuo kurio  priklausys didžiausia Rusijos rinkoje automobilių ganybos įmonė AvtoVAZ.

Kompanija RENAULT ir Alžyro įmonės  Société Nationale des Véhicules Industriels (SNVI) ir Fond National d’Investissements (Nacionalinis investicijų fondas) pasirašė partnerystės sutartį, pagal kurią sukuriama nauja bendra įmonė, kurios tikslas - plėtoti Alžyro automobilių sektorių ir palaikyti rinkos plėtrą. Susitarime numatytos naujos gamyklos statyba  Oued Tlelat (į pietvakarius nuo Orano), kurioje bus gaminami grupės RENAULT lengvieji ir krovininiai automobiliai, daugiausia skirti vietos rinkai.

Kompanija RENAULT ;pateikia rinkai visiškai nauja automobilio Clio -  gaminamo nuo 1991 m. vieno iš daugiausiai parduodamų lengvųjų RENAULT automobilių,  modelį. 
2013 m. 

Kompanija RENAULT išplečia naujojo automobilio Clio asortimentą pasiūlydama modelius Grandtour ir RS,  taip pat miesto visureigių segmente debiutuoja su nauju modeliu Captur, iškart užkariavusiu pirkėjų pripažinimą ir tapusiu šio segmento favoritu daugelyje rinkų.

Atnaujinamas geriausiai parduodamas automobilių DACIA  modelis Duster, ir tai padeda įtvirtinti DACIA pozicijas Europos rinkose. 
2014 m. 

1999 m. sudarytas RENAULT - NISSAN aljansas 2014 m. švenčia 15 metų sukaktį. Tai – unikalūs verslo santykiai, pagrįsti pagarba kultūroms ir abiejų grupių savitumu bei tarptautine dviejų automobilių gamintojų partneryste.  Kompanijai RENAULT priklauso 43,4% NISSAN grupės, o NISSAN valdo  15% kompanijos RENAULT kapitalo. Toks modelis leidžia abipusiai naudingai paskirstyti abiejų partnerių akcijas. Pagrindiniai aljanso 2013 m. rezultatai: parduotas 8 264 821 automobilis, užimama 10% pasaulio automobilių rinkos, ketvirta pagal dydi automobilių gamintojų grupė pasaulyje.

Kompanija RENAULT atnaujina savo furgonų asortimentą pristatydama naujuosius Trafic ir Master. Šiais modeliais ir 2013 m. viduryje pristatytu naujuoju Kangoo kompanija atnaujino visą savo furgonų asortimentą.  Automobilių Trafic gamyba iš įmonės NISSAN gamyklos Ispanijoje buvo perkelta  į RENAULT gamyklą Sandouville, Prancūzijoje. Naujasis automobilis Master ir toliau gaminamas Batilly gamykloje, o Kangoo – Maubeuge. Tai reiškia, kad visi RENAULT furgonai dabar gaminami Prancūzijoje.

Rudenį Europos rinkai pristatomas naujasis automobilis Twingo – nedidelis miesto automobilis su neįprastai mažu apsisukimo spinduliu ir pasižymintis revoliucingu dizainu, užpakaliniais varomaisiais ratais ir trijų cilindrų užpakalinėje dalyje įtaisytu varikliu.

Tarptautinėje Paryžiaus automobilių parodoje buvo pristatytas RENAULT automobilių flagmanas – naujasis Espace. Šis didelis miesto visureigis, traukiantis akį sklandžiomis linijomis ir solidžiu masyviu siluetu, gali pasigirti visais šiam daugiau nei 30 metų visame pasaulyje populiariam automobiliui būdingais atributais.

Kompanija RENAULT  pristatė prototipą EOLAB – tikrą inovatyvių techninių sprendimų vizitinę kortelę ir atsaką į iššūkį kuriant itin mažai degalų naudojančius automobilius.

Lapkritį RENAULT-NISSAN aljansas pardavė savo 200 000-ajį elektrinį automobilį pasaulyje.